Despre C.R.E.A.T.I.V.

Scop:

Globalizarea a adus, in intreaga lume, nevoia de convietuire in societati multiculturale. Municipiul Tulcea detine un avans considerabil din acest punct de vedere, putand fi chiar un model pentru multe orase din intreaga Europa. Scopul proiectului este de a creste tulcenilor nivelul de constientizare a importantei convietuirii intr-o comunitate diversificata din punct de vedere cultural si de a promova Tulcea ca model de reusita a integrarii culturale.

Obiective:

Obiectivul general al proiectului este de a promova multiculturalismul in societatea contemporana.

1.      Constientizarea si transferul intre generatii a specificului multicultural prin organizarea unui concurs de pictura cu tema: Culturile, religiile, etniile, arta, tradițiile, istoria și valorile Municipiului Tulcea”.

2.      Promovarea Municipiului Tulcea ca oras multicultural la nivel local, national si internationaal prin organizare de expozitii de tablouri, realizare-distribuire de brosuri si promovare online.

Rezumatul Proiectului si Activitatile Acestuia

Proiectul „C.R.E.A.T.I.V. – Cultură, religie, etnie, artă, tradiție, istorie și valori” urmareste sa evidentieze succesul integrarii multiculturale in Municipiul Tulcea prin indeplinirea obiectivelor specifice. Astfel, prin cele 4 activitati dorim sa crestem nivelul de Constientizare si transferul intre generatii a specificului multicultural prin organizarea unui concurs de pictura cu tema: „Culturile, religiile, etniile, arta, tradițiile, istoria și valorile Municipiului Tulcea” si sa promovam Municipiului Tulcea ca oras multicultural la nivel local, national si international prin organizarea de expozitii de tablouri, realizare-distribuire de brosuri si promovare online.

Activitatea A1, compusa din alte subactivitati are rolul de a asigura promovarea prin cat mai multe canale a celorlalte activitati si a importantei convietuirii intr-o societate diversificata cultural, etnic si religios. Aceasta va folosii mecanisme de promovare online – site, Facebook; mecanisme de promovare outdoor – flyere, afise,  brosuri; promovare in presa – 2 anunturi in presa; conferinte si dezbateri – 2 conferinte.

Pentru a asigura transferal intre generatii a specificului multicultural, in sensul ca tinerii trebuie sa devina constienti de importanta structurii societatii Tulcene, convieturii si acceptarii interetnice spre a dezvolta si mentine relatiile interculturale, activitatea A2 foloseste creativitatea tinerilor si spiritul de competitie pentru a ii provoca sa isi exprime viziunea si intelegerea lor referitor la aceasta tema, participand la un concurs de pictura.

Activitatea 3, impreuna cu activitatea A1.4. urmaresc sa informeze atat la nivel national cat si international, specificul multicultural Tulcean, ca un exemplu de bune practici. Orase precum Maastricht, Olanda, promoveaza specificul “international” al orasului catre o diveristate de segmente: educatie, turism, bussines, turism cultural, distractie. Cu o promovare sustinuta, Municipiul Tulcea poate sa devina si el un punct de reper in Uniunea Europeana, din acest punct de vedere. Prin prezentul proiect, ne-am propus sa atingem acest obiectiv atat prin organizarea de expozitii de tablouri cu aceasta tema, cat si prin realizarea-distribuirea de brosuri in romana si engleza prin care sa evidentiem specificul “international” al orasului. Mai exact, oricine, din orice tara, etnie, cultura se poate integra cu usorinta in comunitatea tulceana fapt ce poate aduce o serie de avantaje atat locuitorilor cat si vizitatorilor. Tulcea este un oras model pentru intreaga Europa si poate sa devina un punct de reper pentru mottoul UE – “United in diversity” – Uniti in diversitate.

Pentru mai multe informatii ne gasiti si pe FaceBook: Creativ – valorile Municipiului Tulcea

Proiect cofinanţat din bugetul local al Municipiului Tulcea